Update Despues

Mfransen/ July 12, 2017/ Despues delivery/ 0 comments

Het is inmiddels al weer twee weken geleden dat we de haven van Horta binnenvoeren. Voor onze die-hard volgers was het zeker wel even afkicken van dagelijkse berichten naar stilte. Dus hier even een update. Nadat ik op maandag 3 juli teruggevlogen ben naar Amsterdam is er op donderdag 6 juli een nieuwe crew aangemonsterd. Op vrijdag 7 juli zijn

Aarden in Horta

Mfransen/ July 2, 2017/ Despues delivery/ 0 comments

Sinds we afgelopen woensdag hier in Horta aankwamen hebben de trouwe lezers het zonder blog-post moeten doen. Heel klassiek: zodra je voet aan wal zet is er direct veel wat je aandacht vraagt en trekt. Dus nu een update. Nadat we aangekomen waren, ingeklaard en een plekje in de haven hadden gevonden begon direct het afwerken van de klussenlijst. We

Read More

lees de andere blogs ook

Mfransen/ June 29, 2017/ Despues delivery/ 0 comments

Ik zie nu ineens dat deze blog wel in de mailbox terecht komt. Dat gebeurde de afgelopen weken niet, ik kon niet ontdekken waarom niet. Maar Mathieu heeft bijna elke dag een blog gemail en die heb ik op de site gezet. Je kan ze dus allemaal teruglezen op de site!

Ze zijn er!

Mfransen/ June 29, 2017/ Despues delivery/ 2 comments

Gisteren aan het begin van de middag kwam de Despues met Leon en Mathieu aan in Horta op het eiland Fajal. Ze hebben de Azoren bereikt. Onderweg hadden allerlei soorten weer; windstiltes, storm en alles er tussenin. Na 27 dagen varen zijn ze nog wat weibelig op vaste grond. Snel zochten ze het fameuze Peters Sport cafe op waar zeilers

Read More

Dag 27 – Azoren

Mfransen/ June 28, 2017/ Despues delivery/ 0 comments

Land in zicht! …. of toch niet. Vanochtend zouden we na 26 dagen zeilen eindelijk land in  zicht krijgen. Met spanning wachtte ik bij het ochtengloren af of de eilanden Corvo en Flores – de meest westelijke eilanden van de Azoren-groep – zichtbaar zouden worden. Het was echter grijs, mistig en het miezerde een beetje. En met niet meer dan

Read More

Dag 26 – Azoren

Mfransen/ June 27, 2017/ Despues delivery/ 0 comments

Na de goede zeildag van gisteren ging de wind vannacht een beetje uit. Omdat de wind die er was recht van achteren kwam moesten afkruisen. Dat is met ruime koersen slagen maken in een benedenwindse richting. Dit gaat over het algemeen sneller dan voor de wind varen. ‘s ochtends maar weer de booster erop en daarna moesten we met de

Read More

Dag 25 – Azoren

Mfransen/ June 26, 2017/ Despues delivery/ 0 comments

Kort blogje vandaag. Beetje een luierdag, pannenkoeken gebakken vanochtend, soepje gegeten vanmiddag, wraps vanavond en onderwijl ruim 120 mijl gezeild… We hadden de stroming en de wind goed mee vandaag en liggen nog op schema voor woensdagochtend aan te komen in Horta. positie: 40 05 N 34 18 W afstand tot Horta: 282 NM

Dag 24 – Azoren

Mfransen/ June 25, 2017/ Despues delivery/ 0 comments

Vandaag was een beetje een saaie dag. Vannacht kwam er een staart van een lage druk gebied over waardoor we vandaag de hele dag bewolking hadden en het een grijze en grauwe dag was. Voortgang heeft er niet onder geleden en we hebben gewoon 120 mijl gedaan richting Horta. Bij het eten kregen we eindelijk een dolfijnenshow voor de boeg dus

Read More

Dag 21 – Azoren

Mfransen/ June 23, 2017/ Despues delivery/ 0 comments

Gisteren was er even geen blog. We hadden een fantastische zeildag – vandaag ook weer –  en na het genieten schoot een blogje er even bij in. Dus even terug naar woensdag – of eigenlijk dinsdagavond. We werden opgeroepen door een ander schip. We dachten dat het een vrachtschip was dat we op de AIS naast ons zagen varen. Raar genoeg was